Λόγοι για να αναλάβει την μελέτη του παιδιού ένας Δάσκαλος

 



1. Γονείς «απασχολημένοι»!

Η μελέτη ενός παιδιού Δημοτικού απαιτεί υπομονή,  ενέργεια, και προσήλωση, συναισθήματα τα οποία πολύ συχνά, είναι δύσκολο μετά από μία κοπιαστική  ημέρα να αποδοθούν. Η ρουτίνα της καθημερινότητας συχνά περιλαμβάνει ένα «φορτωμένο» εργασιακό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα η επιστροφή στο σπίτι να γίνεται τις απογευματινές – βραδινές ώρες όπου τα συναισθήματα  της νευρικότητας και της συσσωρευμένης κούρασης συνυπάρχουν και στις δύο πλευρές. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα το διάβασμα να μετατρέπεται σε μία διαδικασία ταλαιπωρίας και «κυνηγητού» αντί σε μια διαδικασία εξερεύνησης.


2. Το κεφάλαιο Αδέλφια!

Ένα δεύτερο μωρό στο σπίτι, ένα νήπιο στο σπίτι….. Και οι δύο ηλικιακές κατηγορίες απαιτούν έντονη ενασχόληση από την πλευρά των γονέων μαζί τους. Η αυξημένη φροντίδα καθιστά δύσκολο το έργο του γονέα να ανταποκριθεί εξίσου αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των παιδιών. Από τη μία ενός μωρού ή νηπίου που μονοπωλεί την προσοχή κι από την άλλη,  ενός μαθητή που έχει ανάγκη την καθοδήγηση και την ηρεμία. Το αποτέλεσμα συχνά είναι η ένταση, οι φωνές, η γκρίνια και οι ανολοκλήρωτες εργασίες…


3. Έκαστος στο είδος του!

Σίγουρα η μελέτη ενός παιδιού φαντάζει μία εύκολη διαδικασία καθώς όλοι έχουν περάσει από αυτήν. Επίσης, για ένα μορφωμένο και επιτυχημένο επαγγελματία γονέα, μπορεί να φαίνεται μία εύκολη υπόθεση. Όμως, τα στοιχεία αυτά, τον κάνουν επιτυχημένο επαγγελματία στο χώρο του. Η οργάνωση της μελέτης ενός παιδιού, ώστε να τεθούν σωστά τα θεμέλια για να ανθίσει η αυτονομία του, χρειάζεται διαφορετικές δεξιότητες. Ένας δάσκαλος έχει τόσο την επιστημονική όσο και την παιδαγωγική κατάρτιση ώστε να δομήσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για το μαθητή, να αφουγκραστεί τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να τον οδηγήσει με βάση τον ρυθμό του στο ταξίδι της γνώσης, αναδεικνύοντας τις δημιουργικές του ικανότητες.


4. Διατηρήστε την αληθινή επαφή την ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ!

Ο ρόλος του γονέα είναι πολυδιάστατος ρόλος. Καθημερινά ένας γονέας χρειάζεται να αναλάβει τόσους πολλούς ρόλους όπου συχνά το τίμημα για να  ανταπεξέλθει είναι να θυσιάσει την ψυχική του υγεία και την συναισθηματική του σταθερότητα. Το να αναλάβει ένας γονέας το ρόλο του δασκάλου έχει σαν αποτέλεσμα να θυσιάζει την αληθινή επικοινωνία και ποιοτική σχέση με το παιδί του. Ο καθημερινός «έλεγχος» για το διάβασμα και τις «σωστές» ασκήσεις μετατρέπει συχνά τον γονέα σε «αυστηρό κριτή» ή «κακό ελεγκτή», πόσο ποιοτικός είναι ένας τέτοιος δεσμός με τα παιδιά; 


Θα ήταν επιθυμητό ο στόχος της μάθησης από την πλευρά των γονέων να είναι ο εφοδιασμός του μαθητή με όλα εκείνα τα εργαλεία που θα τον οδηγήσουν στο να αναγνωρίζει την αξία της γνώσης. Να ανακαλύψει και να αναπτύξει τις προσωπικές του  δεξιότητες ώστε να εξερευνήσει πρώτα τη ζωή! Σ’ έναν τέτοιο στόχο η αναζήτηση ενός δασκάλου ίσως είναι μια ασφαλή επιλογή.






Pages